Peter Otto Nielsen

Partner

Selvom Peter Otto Nielsen har været bankmand i 25 år, går han ikke i ekstase over et regneark. Han er derimod meget interesseret i historien bag regnearket, ganske som han er det i historien bag virksomheder og kandidater. Derfor er han stærkt fokuseret på at lære virksomhederne godt at kende og at forstå deres måde at arbejde på, før han rådgiver og rekrutterer til dem.

“Jeg brænder for at være med til at sætte det rigtige hold i en virksomhed og at se både mennesker og virksomheden vokse med opgaven. Det er en stor tilfredsstillelse at se glæden hos et menneske, der lykkes med noget, og at kunne bidrage til en virksomheds udvikling ved at rekruttere og rådgive ud fra deres styrker og muligheder.”

Besøg Peter på LinkedIn
Uddannelse

Peter Otto er udannet i den finansielle sektor. Først tog han den traditionelle elevuddannelse i en bank og har siden suppleret den med en finansiel akademiuddannelse (pengeinstitutternes svar på HD) samt med en master i ledelse.

Han har desuden suppleret sin uddannelse med en række salgskurser og er rekrutteringmæssigt certificeret i testværktøj fra Master Management.

Netværk og tillidshverv
  • Bestyrelsesformand i CityHorsens 2013 – 2018 og næstformand i BusinessHorsens siden 2016 – 2018
  • Bestyrelsesmedlem i den Videnskabelige Fond på Hospitalsenheden Horsens siden 2013 – 2018
  • Medlem af Rotary – Horsens Vestre Rotary Klub siden 2006, præsident i 2009-2010 og i 2014 modtager af en Paul Harris Fellow-orden for sin indsats.
Sprogfærdigheder

De skandinaviske sprog samt tysk og engelsk.

Erhvervserfaring

Peter Otto har arbejdet 25 år i den finansielle sektor heraf er de 15 år i ledende stillinger, hvor en naturlig del af ledelsesopgaven har været at sætte det rigtige hold og dermed arbejde med rekruttering.

Peter Otto er en kreativ forandringsleder og ildsjæl, og hans solide bankerfaring er suppleret med relevante teoretiske uddannelser og fokus på forretningsudvikling. Han har i alle lederstillinger arbejdet målrettet med at udvikle og eksekvere strategier og med nye forretningskulturer. Fokus har altid været skarpt rettet på tilfredshed hos kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere og på at skabe positiv bundlinje.

Peter Otto er en ægte netværker, der opbygger relationer, kortlægger behov og skaber resultater via dialog, opfølgning og synlige resultater. Han samler og motiverer forskellige typer af medarbejdere om fælles mål og en forpligtende indsats, og så er han ikke bange for at udfordre virksomheder for at sikre tiltrækning af de helt rigtige ledere og specialister.